Tuesday, March 22, 2011

... 10 petua mendapatkan pasangan II

11. Cinta datang melalui mata turun ke hati. Justeru perhebatkan hubungan mata secara memandang bakal pasangan dengan penuh kasih sayang.

12. Kita boleh berkomunikasi melalui fikiran. Hantarlah kasih sayang dan hasrat murni anda terhadap pasangan dengan gelombang fikiran ini secara berterusan hingga berjaya.

13. Ramai yang terlepas peluang dan patah hati sebab lewat menyatakan hasrat kepada pasangan.

14. Tidak salah untuk orang perempuan memulakan usaha untuk berkenalan, Orang lelaki akan sentiasa merasakan mereka  yang memulakan perkenalan walaupon sebenarnya orang perempuan yang memulakan.

15. Berkomunikasi dengan mesra dan bersemangat menggunakan lidah, mata, hati dan bahasa badan. Elakkan bercakap sambil lewa atau kurang sopan terhadap bakal pasangan.

16. Berbual dengan pasangan mengrnai apa yang dia suka. Beri tumpuan kepada minat dan perasaannya. Elakkan  sibuk memberi tumpuan kepada diri sendiri.

17. Layan bakal pasangan dengan mesra seperti kawan lama walaupon baru berkenalan. Bentuk suasana keintiman dengan segera agar bakal pasangan rasa selesa.

18. Makin mudah kita menceritakan hal peribadi yang munasabah kepada pasangan, semakin mudah dia menceritakan hal dirinya kepada kita.

19. Berdoa dan latih diri agar kita pandai mendampingi orang lain dan seronok untuk didampingi oleh orang lain. Buang perangai yang menyebabkan orang benci kepada kita.

20. Beri sayang untuk mendapat sayang Orang yang masih ada perasaan benci terhadap seseorang boleh menyebabkan bakal pasangan benci atau tidak tertarik kepada kita. Justeru, buang perasaan benci.

p/s : will be continued....

No comments: