Saturday, December 17, 2011

Eksiden Di UUM.

Selamat pagi sume! Nie aku ade satu citer yang agak tragis. Tak sume orang tau sal nie, even dak2 UUM tak ramai pun yg tau. Seperti tajuk entri aku kat atas. Eksiden di UUM. Yes, petang semalam (ekceli hari Khamis yea) aku sendiri mnyaksikan n mengalami pengalaman tragis tersebut. Bus UNIC (bus dak2 UUM naek pegi kelas) yg aku naek tuk pegi next class telah mengalami kemalangan dengan sebuah moto RXZ.

Ianya terjadi d simpang tiga. Bus yg aku naek nak mmbelok ke knan manakala moto RXZ tersebut dr arah depan (korang dpt imagine tak nie? HAHA). Selepas abg driver bus dapati moto RXZ trsebut agak jauh lagi, abg driver trsebut membelok la ke kanan. Tapi aku npak moto RXZ tuee mmg laju giler la. Yang pelik nyer, kenapa dye x slow kan kelajuan moto dye tuee. Padahal dye dah npak kot bus nak belok ke kanan nk msuk simpang. Dalam hati aku mmg dah berdebar2 rase. Tibe2 dummmmmmmm!! Terdengar la satu rempuhan yg agak kuat yea. Moto RXZ trsebut telah melanggar lampu belakang bus. Walaupun just langgar lampu belakang bus tapi rempuhan itu sngt kuat kot.

Sume org yg ade dalam bus terkejut n cuak giler. Masing2 mcm tak percaya jew ape yg telah berlaku. Ape lg, sume org turun la nak tengok ape yg berlaku. Keadaan moto RXZ tersebut teruk gak. Habis berkecai sume. Tak dew la brkecai sume. HAHA ayat nak gempak. Time aku turun nak tengok tuee, pmbonceng moto RXZ tue dah pun naek dalam kete tuk d hantar ke PKU (Pusat Kesihatan Uni). So, aku xtau la teruk mane mamat tue.

Gambar pun xdew aku nak tunjuk kat korang sbgai bukti. Aku just ade gmbar bus yg d langgar jew.
npak cam base jew kan? tapi bunyi rempuhan mmg kuat giler sbb moto RXZ tuee mmg dalam keadaan laju teramat.


p/s: masih tertanya2 kenapa moto RXZ tuee x slowkan moto walaupun dah npak bus nak mmbelok ke kanan msuk simpang~ @_@


No comments: